onsdag den 24. august 2011

En helt ny verden..

... Er det her blogging nu ikke for mig. Til trods for, at det er mit første indlæg, har jeg bevæget mig, dog med forsigtige skridt, rundt i denne virtuelle verden, af mennesker med meninger, dyr med holdninger og dem der bare gerne vil ses og høres.
Jeg har forsøgt - Men er dog kommet fra det igen, i en snæver vending og har glemt alt om brugernavne, koder og hvad jeg egentligt havde tiltænkt mig, da jeg oprettede bloggen.
Denne her gang skal det være anderledes.
Det her er min side og mit råb til verden.
Her vil jeg lave mine frustrationer komme til live, vil dele dem med andre - Så kan I læse dem eller lade være. For frustrationerne er der. De ligger lige under huden, og det prikker voldsomt i dem, bare ved tanken, tanken om at jeg.. Ligesom så mange andre, er .. (Og for fanden hvor er det svært, bare at få ned på skrift!) arbejdsløs. - Eller arbejdesøgende, som de evige optismister på jobcentret mener vi skal kalde det, for ikke at falde i kløerne på den 'identitetsødelæggende depression' mange 'arbejdssøgende' rammes af.
For mit vedkomne er depressionen, eller tegn derpå ikke kommet - Jeg er bare godt gal i skralden. Over vores system, over hvor svært det er ikke at kunne få arbejde og hvor træls det er, at have en uddannelse - Og alligevel blive vraget gang på gang.
For det bliver man!
Enten fordi man ikke har erfaring nok (- Men hvordan skal man nogensinde få mere erfaring, når man ikke kan få noget?!! Velkommen til den onde cirkel!)
Fordi man er 24 år, og mor til en dreng på 2½ (Hvilket jo SKRIGER til himlen, at man snart skal have flere børn!)
Fordi man har en plet på blusen, ikke har de rigtige linjefag eller fordi der bare er nogen der egner sig bedre.

Er I klar over hvor træls det er, at åbne 4-5 breve i ugen, og allerede inden man har kørt kniven igennem kuverten, ved man at der står .. bla bla bla.. bla bla 'Du er desværre ikke kommet i betragtning' og så lidt mere bla bla.. ARGH!!

Så nu sidder jeg her igen. I ansøgningshelvede! Hvor er det svært, at blive ved med at motivere sig selv, til at finde på noget nyt. For hvad var det man skulle have skrevet anderledes, i de sidste 20 ansøgninger, for at have fået jobbet? Og hvordan gør jeg ansøgningen personlig? Og hvordan får jeg det frem i min ansøgning, at lige præcis det her job er ØNSKEjobbet?
Hvordan får jeg et job? Hvordan kommer jeg til samtale? Hvordan pokker, kommer jeg ud af den her onde cirkel, og hvornår pokker får jeg rigtige penge ind på konto'en igen?!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar