mandag den 29. august 2011

Taber Møde..

.. Det skal jeg til i dag. Nede på Jobhuset, sammen med alle de andre tabere.. For tabere det er vi sgu. Tabere i det her spil, hvor gevinsten er et job. Og taberen - Han blir' jaget vildt. Sådanne tabere er der fyldt med på Jobhuset og nu er jeg en af dem.
Mig der altid har elsket at være i gang, altid har noget at lave og noget så gerne vil.
Men viljen er åbenbart ikke nok. Det burde det ellers være, selvfølgelig i kombination med motivation og kompetencer - Men når man nu besidder alle de tre ting, som burde være de vigtigste faktorer for at få et arbejde, er det simpelthen noget så nedslidende, demotiverende og godt gammeldaws træls, at man slet ikke kan få noget.
Jeg gør hvad jeg kan. Tager ALLE de kurser jeg blir' tilbudt, gennem fagforening, a-kasse og jobcentret. Jeg sender ansøgninger ud dagligt, både til opslået og ikke-opslået stillinger. Jeg søger bredt - Også langt udenfor mit fagområde. Jeg har øjne og øre åbne konstant, hvis nu nogen skulle mangle én.
Men ak.. Det har ikke båret frugt.. (endnu ihvertfald!).
Men jeg håber der snart sker noget, så jeg kan bevæge mig op af fangehullet og igen blive en dynamisk brik i bevægelse, på livets spilleplade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar